MG B tourer te koop

  • Rik

    MGB aangeboden, deze auto is in technisch perfecte staat.

    Huidige km stand: ongeveer 63000 Mijlen.

    Ik ben eigenaar sinds 2000, auto is oorspronkelijke uit USA. Naar Nl gehaald in 1993.

    Door mij heel veel aan gedaan en verbeterd, in totaal voor 10000 Euro aan rekeningen aanwezig sinds ik eigenaar ben!!!

    Ik heb hier met name een fijne, sportieve auto van gemaakt, waar je lekker mee kunt in het huidige verkeer. Dat is met standaard MGs minder goed mogelijk, vanwege het standaard laag vermogen, slechte wegligging en remgedrag.

    Hieronder vindt u een aantal belangrijke zaken die in de afgelopen jaren door mij verbeterd zijn of vervangen zijn.

    Omgebouwd naar chroombumper door MG Car breda

    Nieuwe gereviseerde overdrive bak (twv 1990 euro) en nieuwe koppeling gemonteerd door Hebels British sportscars

    Nieuwe prachtige leren RV8 stoelen gemonteerd (dus geen zweterige rug meer in het zonnetje).

    Nieuwe stage 2 motor 1860 cc (twv 4500 Euro) in 2005 via MGOC UK gekocht, met nieuwe dubbele carburateur SU met K&N filters gemonteerd. Het resultaat is een prachtige motor, die heerlijk oppakt, en veel meer koppel heeft dan oude US spec motor. een genot om mee te rijden, sportief zonder ordinair te zijn. Dit is door Hebels british sportscars gemonteerd bij een mijlenstand van 61618 in 2005. Sindsdien slechts een paar duizend mijl mee gereden, is dus echt als nieuw!! Hierdoor wordt het een echte sportwagen, met veel koppel onderin.

    Nieuwe RVS uitlaat inclusief spruit stuk (ivm standaard bij US aanwezige katalysator vervangen)

    elektronische ontsteking (Pertronix), dus nooit geen contactpuntjes stellen

    Nieuwe Dynamo

    Nieuwe accu

    Nieuwe spaakvelgen

    nieuwe cabrio kap

    Nieuwe hoofdremcilinder

    Nieuwe koppelingscilinders

    Gereviseerde aandrijfas

    Nieuwe rubbers

    etc etc

    Tbv betere wegligging heb ik de volgende onderdelen vervangen:

    - zwaardere anti-roll bar voor (zorgt voor minder overhellen in bochten)

    - parabolische veren achter in combinatie met Gaz schokbrekers (met instelbare demping). Dit is zoveel beter dan de standaard bladveren met originele MG dempertjes.

    - EBC voorremschijven en remschoenen: perfecte remmen nu, auto remt nu echt goed.

    Van al bovenstaaande zaken zijn alle rekeningen beschikbaar.

    Auto is inclusief engels gereedschap, half en full tonneu, 2 haynes Sleutelboeken, facturen, achtergrondinformatie over de gekozen motor.

    Keuringen toegestaan uiteraard.

    Auto heeft elk jaar zijn beurt gehad naast deze bovenstaande zaken.

    Reden van verkoop is, dat ik er nauwelijks in rijd, vanwege 2 kleine kinderen.

    Zie hier nog een link naar adv op marktplaats.

    mvg

    Rik

  • RIk

    Vergeten link te plaatsen:

    http://link.marktplaats.nl/471719103

    Prijs: 10000 Euro.

    Rik