MGB houdt in, stottert, pruttelt en ploft

  • D. Rozema

    Hoi,

    Na een aantal jaren zonder problemen te hebben gereden in mijn MGB uit 1974, kwam ik vanochtend stil te staan. Na ongeveer 10 minuten begon de auto in te houden, te stotteren, pruttelen en te ploffen en had geen vermogen meer. Ook lijkt het alsof er een paar cylinders niet meedoen.

    Als ik stop, loopt de auto erg onrustig stationnair. Na ongeveer 30 seconden - 1 minuut wordt dit rustiger en daarna kan ik weer normaal rijden. Na 10-15 minuten herhaalt zich het probleem.

    Het brandstoffilter is niet vuil, ook de vacuumvervroeger lijkt niet het probleem. Het lijkt op iets van de ontsteking of carburateur. Heeft iemand hier een soortgelijk probleem gehad of enig idee wat hier aan de hand is?

    Alvast bedankt voor jullie reacties en groeten,

    Dick

  • dirk schulz

    Hallo Dick,

    een lastige vraaag, al aan de bobine gedacht? heb je een benzineleiding vervangen en ligt deze misschien dichter bij de motor, maw opwarming en dan een luchtbel? contactpunten en bougies al eens vervangen? probeer e.e.a. eens uit en ik ben benieuwd

    mvg dirk

  • leo schetters

    hallo dick

    vergeet niet om de condensator te vernieuwen.alles word vernieuwd maar deze word meestal vergeten.sucses

    met vr groet leo.