Prima MGA Juli 1960 eerdere restauratie met 1800 motor
Link op speurders met foto's: http://www.speurders.nl/overzicht/prima-mga-juli-1960-eerdere-restauratie-met-1800-motor-62966010.html
In verband met te weinig ruimte, te veel interesses en te weinig tijd, bied ik mijn MGA uit 1960 na jaren trouwe dienst dan nu toch maar te koop aan. Ook het afgelopen jaar opnieuw erg weinig gereden met deze prachtige klassieker.
Uitgebreide historie aanwezig met viertal taxatierapporten over de laatste 11 jaar, onderhoudsrekeningen, werkplaatshandboek, onderdelenboek enz. Deze MGA is in 1981 in Nederland geimporteerd en na totale restauratie in mei-1982 op NL-kenteken gezet. Deze MGA heeft slechts 6 eigenaren gekend. Ik ben de 3e eigenaar in Nederland sinds 1982 en van de periode 1960 - 1981 zijn 2 van de 3 eigenaren bekend.
De vorige eigenaar heeft met de MGA enkele klassieker-ritten gereden en in verband met de (on)betrouwbaarheid technisch veel aan de MGA gedaan en verbeterd. Alle origineel wat zwakkere onderdelen zijn vervangen door betere of dubbel uitgevoerd. Dan zijn er nog heel wat onderdelen vervangen in de afgelopen 10 jaar, waarvan de rekeningen aanwezig zijn. In verband met de verzekeringseis om per 3 jaar een taxatie uit te voeren, is het laatste taxatierapport van September 2009.
De staat van de auto is technisch uitstekend, van interieur en chroomwerk goed, maar van enkele tapijtdelen en lakwerk matig. Een nieuwe complete zwarte tapijtset had ik voor de zomer willen plaatsen en kost nog geen 200 euro.
De MGA is voorzien van een gezonde en sterke motor, die deze 925 kg lichte cabrio vlot voorstuwt. Slijtage delen als banden, remmen, uitlaat etc. zijn allemaal in goede staat, het is echt starten en rijden maar. Geen olieverbruik geconstateerd, maar een Engels oliedruppeltje laat de MGA wel eens vallen. Door mij nooit gebruikte maar werkende cabriokap met in prima staat verkerende de losse zijruiten in de originele raamhouder.
Deze auto is eigenlijk een prima investering die heel veel plezier oplevert en daarbij ook nog weinig hoeft te kosten. De All Risk Klassieker verzekering voor de vervangingswaarde van 15.000 euro met 135 euro eigen risico kost slechts 20 euro per maand en dan natuurlijk ook geen wegenbelasting.
Speciale kenmerken van deze bijzondere auto:
- MGB 1800 motor (95pk) geschikt gemaakt voor loodvrije benzine
- 2 Electrische Brandstofpompen welke vanaf de rijderpositie omschakelbaar zijn
- Startonderbreker met aparte sleutel
- Electronische ontsteking
- 2 Bobines gemonteerd, waarvan de aansluiting in 30 seconden omgestoken kan worden
- Instelbare Kenlow-fan
- Oliekoeler
- RVS uitlaat
- Grotere benzinetank
- Accu 12 Volt met conversiekit
- Chroom kleppendeksel (origineel aanwezig)
- Lucas verstralers
- Houten Moto-Lita stuurwiel en luxe houten sleutel
- Reservesleutel
- Chroom bagagerek
- Brandblusser
- Winddeflectoren links en rechts
- Met contactsleutel afsluitbaar kofferdeksel (ipv origineel trekdraad)
- Onzichtbaar gemonteerde sigarettenaansteker (voor navigatiesysteem etc.)
- Kaartlees lamp
- Tonneau-cover
- Nieuw gevulde en overtrokken stoelen
- Nieuwe accu
APK 20 juni 2010
Ca 200 mijl terug heeft de MGA in 2009 nog grote beurt gehad bij Red Baron Garage in Veldwezelt (UK-specialist).
We hebben de ruimte nodig dus vandaar een echt scherpe vraagprijs van 3000 euro onder de getaxeerde vervangingswaarde van de auto.