MG ZT 135CDTI

  • A. van Berkel

    Beste MG rijders,

    Kan iemand mij adviseren over de aanschaf van een MG ZT 135CDTI? Heeft iemand van jullie ervaring met het rijden van een MG ZT 135CDTI? Zijn deze motoren storings gevoelig? Onderhoud? Waar laten jullie onderhoud plegen? Zijn deze motoren voorzien van een distributieketting- riem?

    Alvast bedankt.

    Met vriendelijke groet,

    A. van Berkel

  • Jan van Dorp

    Ik ben nu sinds 1 jaar eigenaar van een MG ZTT 135 CDTI automaat. Ik kocht hem met een km stand van 110000 en heb er sids dien 19000 km mee gereden. Het verbruik van de BMW diesel viel mij wat tegen. Ik kom gemiddeld op 1:12.5 uit. Met een handgeschakelde bak zal dat een km verder zijn. De BMW diesel is er een van de genaratie 1998 - 2002 en is voorzien van een getande distributieriem.

    Ik ben een engelse auto liefhebber omdat deze auto's zich onderscheiden van de rest ( in veel gevallen ) De looks en het interieur bevallen mij. Het rijden is wennen omdat deze uitvoering van de Rover, verlaagd is en een kortere vering heeft. Verkeersdrempels nemen is niet erg comfortabel maar daar hebben veel verlaagde auto's last van. Zoals je wellicht weet is deze MG onder regie van BMW , eigenaar destijds, verbeterd voordat deze auto op de markt kwam. Mijn vorige auto was een BMW 318d en ik merk veel overeenkomsten in het rijgedrag. Het gebeurt ook nog wel eens dat men mij aanspreekt en complimenten maakt over de auto. Het is en blijft een zeldzame verschijning. Mijn auto is in onderhoud bij een universele garage welke een Bosch dealer is. Het geeft geen problemen. ook zij er nog diverse ex MG-Roverdealers te vinden. De onderdelenvoorziening is geen probleem.

    Groeten, Jan.

  • Michel

    Hallo,

    Ik heb sinds 2006 een MG ZT (diesel 135CDTI). In gebruikte staat gekocht (45.000 km). Tot nu toe vrijwel probleemloos mee gereden. Fenomenale wegligging en best zuinig (1:12). Onderhoud gebeurt bij Damen en Kroes in Den Bosch.

    Heb 'm wel gechiptuned naar 165 PK.

    Volgens mij een zeer ondergewaardeerde auto. Op topsnelheid nog vrijwel met je pink te bedienen, het onderstel is een van de beste heb ik me laten vertellen.

    Kortom: een aanrader.

    Michel

  • marcel

    Beste Jan,

    Ik heb sinds juni 2011 volgens mij jouw MG ZT-T 55-LP-TP gekocht in Nijmegen, kan je contact met me opnemen met i.v.m. de onderhoudshistorie van de auto?

    met vr.gr.

    Marcel Weening

    06 - 2358 1550