MGB nadieselen

  • ton

    Wie kan mij vertellen wat de oorzaak kan zijn dat als ik mijn MG uitzet de wagen gewoon nog even na loopt en prutteld.

    Hoe kan ik dit napruttelen voorkomen of te wel laten stoppen.

    Ik hoor graag van jullie,Ton.

  • Rene W. V8

    Ton,

    Kijk eens na je ontsteking staat deze niet te laat.

    Ook kunnen het aangekoekte benzine resten zijn in de verbrandingsruimte.

    Of te veel carterdruk.

    Rene W. V8

    http://www.roversd1.nl/sd1web

    http://www.rover-v8.nl/v8web

    http://www.rover-v8.nl/dutchroverarchives

    http://autos.groups.yahoo.com/group/roversd1

    http://autos.groups.yahoo.com/group/rover-v8

    http://autos.groups.yahoo.com/group/Roverworld

  • Ryan

    Nadieselen heeft NIKS met de ontsteking te maken, die heb je immers dan al uitgeschakeld..!

    Ontstaat door nagloeien van kooldeeltjes in de cylinderkop. Die deeltjes werken als bougie en ontsteken het gas.

    Nadieselen is slecht voor je krukas en lagers, ongecontroleerde belasting..

    Kun je voorkomen door vóór het omdraaien van je contactsleutels de pook in de 2de versnelling te zetten en de koppeling inhouden. Direct na afzetten ontsteking, koppeling laten opkomen om doordraaien te voorkomen.

  • Aard

    Nadieselen komt door kool vorming dat klopt, de benzine is bepalend je moet zogen voor een betere vebranding,normale benzine 95 met toevoeging van Millers oils Classic Vsp plus .kool vorming verdwijnd,en de auto gaat beter lopen.

  • berry

    je kan ook in een volle tank even een liter diesel gooien. dit helpt erg goed tegen een door kool vervuilde kop en is een stuk goedkoper dan allerlei middeltjes in de handel. deze zijn over het algemeen allemaal op kerosine basis en kerosine is niks anders dan een hele schrale diesel

    ff tanken litertje diesel erbij en je tank leegrijden. kijk maar eens naar het resultaat

  • de craene christ

    best, graag had ik geweten of u het probleem van nadieselen heeft kunnen oplossen.hetzelfde probleem doet zich voor met gevolg dat de motor veel te heet wordt en als gevolg daarvan de koelvloeistof uit de radiator spuit.