niet meer starten na korte pauze

  • Frans

    Als ik met mijn MGB uit 1975 ga rijden en ik bv op een pontje in de Peel moet stoppen wil hij daarna niet meer starten moet dan ca. 5 min, wachten en dan start hij weer. loopt dan als een zonnetje (nw bougies, punten, rotor kap en kabels, flotters en naalden) heeft iemand een idee wat dit kan zijn???

  • Ad

    Is het misschien mogelijk dat de choke niet helemaal terug komt. D.w.z. dat de wagen altijd (ongemerkt) iets op de choke loopt? Dit kan een reden zijn van het niet willen starten direct na een stop.

  • Frans

    Bedankt voor de tip ik ga kijken,

    Frans

  • Ad

    Laat even weten of dit misschien de oorzaak is. Ik heb een vergelijkbaar probleem gelezen en daar was dit de oorzaak, vandaar mijn reactie.

  • Herman

    Mogelijk een “vapour lock”in de benzine leiding ??

    Als de benzineleiding om welke reden dan ook te heet wordt kan een gasbel in de leiding ontstaan, waardoor de benzine niet meer in de carb's komt, na afkoeling is de gasbel weg en stroomt dat dure spul weer zoals het hoort……

  • Frans

    Nou heb gekeken maar staat helemaal dicht dus dat zou het dan niet moeten zijn.

  • Frans

    Zou ook kunnen, het was erg warm. Al die mensen met auto's met airco keken meewarig naar dat ouwe groene sportwagentje dat van de pont moest worden geduwd. Maar ja het is een hobby

  • Paul Mol

    Beste Frans,

    Het zou kunnen zijn dat de bobine een scheurtje heeft. Ik heb met een gelijkende situatie gezeten en ook alles geprobeerd zonder resultaat totdat ik de bobine vervangen heb. ( tip van iemend anders)

    Suc6

  • arjan

    Frans,

    Ik heb een identiek probleem, toevallig ook op een pontje gestaan (tip, gewoon een keer extra heen en weer, hoef je niet te duwen).

    Ook zo'n beetje alles vernieuwd. De bobine wordt echter heel erg heet. Na een paar minuten stilstand met warme motor wil die niet meer starten. De startmotor gaat langzaam tot niet meer rond, is dat bij jouw ook zo? Als dit zo is dan lijkt het me toch iets electrisch en geen vapour lock.

    Waarschijnlijk is het bij ons toch ook de bobine, terwijl die niet eens zo oud is. Misschien een verkeerd type? We gaan hem toch maar even omwisselen met een andere.

  • Frans

    Nou nee de startmotor gaat gewoon rond maar de motor slaat niet aan, dus het is niks elektrisch. Op de laatste regiorit van de mgcc heb ik weer een heleboel adviesen gekregen waarvan 80% te maken hebben met warmte dus vapor lock die ontstaat door een slecht hitteschild tussen het spruitstuk en de gasfabriek dus ga ik daar eerst aan werken, ook is mij geadviseerd om alle slangeklemmen van de vacuumslangen goed aan te draaien (zaten niet echt goed dicht)