tik onder mgf

  • frank

    Beste MGF liefhebbers,

    Wellicht dat een van u mij kan helpen met het oplossen van het volgende probleem.

    Ik ben in het bezit van een fantastische MGF limited edition uit 1999, kmstand 46000.

    Bij het nemen van een oneffenheid in het wegdek ontstaat er een soort “knak” geluid rechts onder het dashbord. Diverse malen naar de dealer geweest, wiellagers vervangen, gesmeerd, stuurhuis ge- de en monteerd, schutbord gelast enfin alles wat maar mogelijk was, is volgens mijn dealer gebeurd.

    Het enige wat werkt is de MG op hoogte brengen echter na een tijdje komt het geluid weer terug.

    Wie kan mij helpen ?

    Frank

  • jeroen

    Beste MGF bezitter,

    ik vroeg me af of dit probleem al is verholpen?

    Ik zit namelijk met hetzelfde probleem en heb geen idee wat het kan zijn.

    Mvg Jeroen de Koning

  • Paul's Parts

    Goedendag,

    Is de MGF toevallig uitgerust met airconditioning? Het kan zijn dat de leidingen tegen het schutbord slaan. Hiervoor is een modificatie geweest.

    Anders kan het zijn dat het aanslagblokje versleten is. In plaats van de demping op het rubberen kussentje slaat deze op staal.

    Wiellagers vervangen lijkt ons een wel heel rare manier van dit probleem verhelpen.

  • Paul's Parts

    Hiervoor bestaat overigens een modificatieset, een zgn. wheel-bump-stop.

    Deze is bij ons te bestellen.

    Met vriendelijke groet,

    Paul's Parts

    www.paulsparts.nl

  • marcel sluijs

    Even een reactie op de tik/knak in de mgf ik heb hetzelfde probleem ook veel dingen vervangen en het is nog niet weg ook alles al gedaan maar kan het niet vinden..

    ik weet niet of jij er al achter bent wat de oorzaak is dan zou ik het graag willen horen.

    zodra ik erachter ben stuur ik een mailtje wat het is geweest vind het maar een irritant geluid niet konstant maar af en toe hoor je het..

    heb zelf al gedacht of het niet de balgen zijn die een andere stand krijgen door evt speling ergens..

    mvg marcel sluijs