wij willen een mg kopen

  • kees

    Wij willen een mg kopen, maar zijn totaal onbekend met deze auto. Wij hebben een nu een zo goed als nieuwe auto en willen deze gaan verkopen om ons in het avontuur ‘mg’ te storten. Wij zijn niet heel erg technisch d.w.z. opknappen zit er niet echt in. Wij zouden graag tips van mg bezitters willen ontvangen, zoals; waarmee kunnen wij het best beginnen, vanaf welk jaartal, waar het beste een mg aanschaffen, wat zijn de ervaringen met een mg. etc. etc. Wij willen de auto gaan gebruiken als ‘fun’auto, maar hij moet ons eigenlijk ook niet al te vaak in de steek laten. Alle tips en informatie zijn welkom.

  • Ad

    Hallo Kees,

    Het is me niet helemaal duidelijk wat voor type MG je in gedachten hebt.

    Ik vermoed dat het gaat om een klassieker van het type B.

    Als dat het geval is dan wil ik je graag alles vertellen wat je weten wilt.

    Gaat het om een nieuwer type bijv. een F, dan kan ik je weinig anders vertellen dan dat het leuke fijn rijdende auto's zijn.

    Laat maar even wat horen.

    Groetjes Ad.

    ps kijk ook even op www.mgcarclub.nl en wordt lid want dat is in elk geval leuk.

  • Sander

    Beste Ad,

    Wij zijn ook bezig met de aankoop van een MGB. Op het moment hebben wij er één op het oog (er is door ons een optie op genomen). Net als Kees hebben wij weinig technische kennis. Kunnen wij je ergens bereiken voor wat meer informatie?

    Met vriendelijke groet,

    Sander

  • Ad

    Ik kom niet elke dag op deze pagina, vandaar de late reactie.

    Stuur me maar gewoon en mailtje dan kunnen we verder van gedachten wisselen.

    Groetjes, Ad.

  • Jurgen Alink

    Zag bij toeval je advertentie omdat ik mijn mg graag wil verkopen en wilde zoeken op internet.

    heb een mgb-tourer (cabrio) uit 1976. Heb hem echt helemaal gerestaureerd muv het motorische deel dat eigenlijk nog gedaan zou moeten worden. Hij is in 1990 gerestaureerd tot ‘op het bot’ maar helaas heb ik er daarna niet meer dan zo'n 2000km mee gereden. technisch is de auto weer opgebouwd door gerrit sieverink uit haaksbergen, een grootheid op het gebied van mg.

    Omdat ik mijn geld op een andere manier moest aanwenden is het er helaas nooit van gekomen om de motor ook nog eens te laten reviseren. Als dat nog gebeurd ben ik ervan overtuigd dat de auto beter dan nieuw is en je er jaren veel plezier van kan hebben zonder noemenswaardige problemen.

    de kleur is rood met een zwarte kap. Hoewel de investeringen veel meer bedragen (circa fl. 35.000) is mijn vaste prijs € 12.500

    mochten jullie geinteresseerd zijn laat me dit dan per mail weten.

  • W.H. Woudstra

    Kijk eens op www.mgb-experience.nl

    met groet,

    W.H. Woudstra

  • Henk van Veldhuisen

    Op dit moment ben ik een website aan het maken voor de verkoop van een MG-A Mk2 1962. Voor deze mooie auto, is door een erkende taxateur een rapport gemaakt.

  • marco harskamp

    Als u een goed advies wilt hebben ga een langs bij MG workshop. Zij restaureren alleen en onder houden MG,s. Een garage die al meer dan 30 jaar bestaat. Zij doen ook aankoop keuringen. Ga eens koffie drinken en vraag naar Thijs en of Bart.

    Ze zitten op de blekerslaan in den haag .

  • wat rij jij?

    Hallo,

    Wij gaan een tv-programma maken waarin mensen begeleid en geadviseerd worden bij het kopen van hun droomauto. Dit doen wij samen met de Bovag. Heb je je MG al gevonden?

    Hartelijke groeten,

    Redactie Wat Rij Jij?