onderhoudskosten MGF

  • Francis Schutten

    Kan iemand mij vertellen welke bijzondere onderhoudskosten je kunt verwachten bij bepaalde kilometerstanden. Wat zijn bekende zwakke punten waar je op moet letten bij aanschaf van een MGF. Wat zijn de gemiddelde kosten van een kleine- of grote beurt. Alle informatie is welkom.

  • robson

    Info bij dealer voor beurt misschien?

  • Jacco Vader

    De distributieriem moet elke 75.000km (of elke 5 jaar) vervangen worden. Omdat deze nogal lastig te bereiken is kost dit bij de garage iets van 350 euro. Verder heb ik me laten vertellen dat een VVC uitvoering (met variabele kleptiming) duurder is in onderhoud dan een “gewone” 1.8i, maar dat kan ik zelf niet bevestigen noch ontkennen.

  • innemee

    Ik sta op het punt een mgf te kopen uit 1998 met ongeveer 130000 km. Wat zijn de zwakke punten van de mgf, en waar moet ik vooral op letten, om te voorkomrn dat ik meteen al hoge kosten krijg. Technisch met ik jammergenoeg niet!

    Wie kan mij op weg helpen?

    Anton

  • Paul's Parts

    Goedendag,

    Waar u op dient te letten is de koppakking, is deze al eens vervangen en is dit met een meerlaagsstalen pakking gedaan. Daarnaast let u vooral op de hoogte van de MGF. De auto staat op zgn. hydragas-veerbollen en kunnen d.m.v. speciale vloeistof of de juiste hoogte gezet worden. Deze hoogteafstelling is essentieel voor een juiste wegligging. Een te lage MGF geeft overmatige bandenslijtage en een slechte wegligging. Daarnaast kunnen deze bollen lekken, de groene vloeistof laat sporen achter dus lekkages kunt u met het blote oog zien. De veerbollen zijn niet goedkoop. Verder is het onderhoud niet duurder dan een willekeuring ander merk. De onderdelen zijn goed verkrijgbaar en wij leveren deze tegen de scherpste prijs van Nederland. Pas wel op met de koplampen, de reflectoren kunnen dof worden en voor de APK afgekeurd worden.

    Voor meer informatie en de meest voorkomende gebreken kijkt u op MG-Rover Specialist