MG F duur in onderhoud?

  • Dieky

    Hallo

    Ik was eigenlijk van plan om een mazda mx5 te kopen maar vind de MG F eigenlijk toch een stuk mooier en apparter dan een alledaagse mx5.

    Nu vraag ik mij af of dat een MG erg duur is in het onderhoud vergeleken met een mx5.

    Nu snap ik ook wel dat je ook geluk moet hebben met een auto, maar zijn b.v. de onderdelen duur en moet je voor een beurt speciaal naar een MG garage of kan je b.v. ook zelf olie vervangen etc.

    De aanschaf van de auto is volgens mij vergelijkbaar maar ja dan…….

    Graag reactie

    Al vast bedankt.

    P.s. Ik wil de winter door rijden met deze auto.

  • Bianca

    Hai Dieky,

    Ik heb een maand geleden een MG F gekocht en waar ik tot nu toe achter ben gekomen is dat het onderhoud duurder is omdat in veel gevallen de motor er uit moet (het is een krappe auto wat dat betreft, en het kost veel tijd om de motor er uit te halen…)

    Ik heb nu een kapotte koppeling en naar opgaaf van de garage staat er zo'n 10 uur voor. Offerte prijs voor dit grapje € 910,00. Alhoewel, ik heb net via www.mijngarage.nl een offerte opgevraagd, en deze komt op € 460,17, daar moet ik nog ff achteraan…

    Verder ben ik trouwens wel heeeeel erg blij met m'n MG F. Zou je trouwens wel aanraden een auto met hard-top te kopen, is veel fijner bij het rijden in de winter (nieuwprijs hardtop is € 1.650).

    Groetjes, Bianca

    Dieky schreef:

    >

    > Hallo

    >

    > Ik was eigenlijk van plan om een mazda mx5 te kopen maar vind

    > de MG F eigenlijk toch een stuk mooier en apparter dan een

    > alledaagse mx5.

    >

    > Nu vraag ik mij af of dat een MG erg duur is in het onderhoud

    > vergeleken met een mx5.

    >

    > Nu snap ik ook wel dat je ook geluk moet hebben met een auto,

    > maar zijn b.v. de onderdelen duur en moet je voor een beurt

    > speciaal naar een MG garage of kan je b.v. ook zelf olie

    > vervangen etc.

    >

    > De aanschaf van de auto is volgens mij vergelijkbaar maar ja

    > dan…….

    >

    > Graag reactie

    >

    > Al vast bedankt.

    >

    > P.s. Ik wil de winter door rijden met deze auto.

  • annelies de leijer

    Raad je aan om je mg in ‘n orginele garage te laten repareren ,heb zelf ooit de fout begaan om naar ’n andere garage te gaan was niet goedkoper maar dichter bij huis ,is me niet goed bevallen want zijn niet echt op de hoogte van de mg kwalen ,heeft me 'n kapote kop opgeleverd dus gewoon naar de dealer is he beste heb je nog garantie ook.

  • Danny

    Ik ben van plan om een MG TF te kopen maar omdat de pond zo hoog ligt denk ik er aan om hem toch maar niet te kopen maar ik vind hem wel echt zo mooi enzo dus wil het echt maar als elk half jaar iets kapot zou zijn zou het wel wat te duur uit komen en wat kost nou een onderhouds beurt hier van ??

    En wat is de dichtstbijzijnde dealer bij zeeland ?

  • Dirk

    Ik ben sinds kort in het bezit van een F, wilde ook een F of TF, en was gelkt door een goekop (rechtsgestuurde) TF uit 2003 op marktplaats uit 2003. Toen ik er kwam stond er naast een blauwe F (2001) met mooi creme/walnoot kleurig interieur, en stoere velgen. Dus heb ik die genomen. Dit is een 2e generatie F (mark2 of ModelYear 2000/2001) met 6 speakers, mooiere deurpanelen; in principe het interieur dat elke TF ook heeft. Heb er helaas nog weinig in gereden (ivm gebroken arm). Vond op internet met mazzel een goedkope hardtop (met krassen), welke nu blauw is gespoten..;-)

    Heb zelf overigens een VVC = 145pk. En dat betekent ook chromen/rvs grill en zij inlaten e.d.;-) en toevallig zat er ook chromen zijinlaten (omrandingen) op; heb ik nog niet eerder gezien. ;-)

    Tip: op 10 januari is er in Houten een MG info en onderdelen beurs, in Houten bij utrecht. zie mgcarclub.nl

    Tip2: Daarnaast zag ik op autotelegraaf een mg TF (geadverteerde met mg F vvc 2003) incl airco voor ca 7 mille.

    Groet Dirk

  • MGTF 135

    Ik heb in 2002 een nieuwe MGTF 135 gekocht en sindsdien veel plezier van . Het enige probleem dat ik heb gehad is een kapotte koppakking en tweemaal een nieuwe stuurkogel. Iedere vijf jaar moet de distributieriem worden vervangen, kost ongeveer € 500,- per vijf jaar. Verder eigenlijk geen bijzonderheden, wel al meer dan 10 jaar rijplezier.