MGB start warm niet

  • Korrie

    Hallo,

    Mijn MGB van 1973 loopt als een zonnetje. Koude start, geen enkel probleem.

    Maar als de motor op bedrijfstemperatuur is wil hij niet meer aanslaan. De bougies blijven droog, de brandstofpomp werkt wel. Pas wanneer ik 10 minuten wacht wil de motor na enig aandringen weer starten. Weet iemand een tip?

  • Arjen

    Je hebt waarschijnlijk een vapor lock in je bezine leiding. die loopt te dicht langs je motorblock en warmt de bezine op in de benzine leiding. Of een warmte schild tussen bezineleiding en motorblock of de bezine leiding omleggen. Is een vaak gehoord probleem.

  • Willem Zweers

    Vermoedelijk is de motor “verzopen” Carburateurs staan denk ik te rijk afgesteld.

    Groeten

    <

    Willem Zweers

  • Rob

    Dit probleem ken ik het is ook mijn probleem. Mijn MGB uit 1966 heeft een goede koude start, rijdt perfect, echter als ik hem warm wegzet en na c.a. 10 minuten wil starten is hij niet aan de praat te krijgen. Warmteschild tussen de carburateurs en spruitstuk geplaatst. Benzineleidingen geïsoleerd, nieuwe ringen tussen benzinepomp geplaats, benzinedop eraf tijdens starten, motorkap open voor extra afkoeling enz. enz. Alleen een uurtje wachten lost het startprobleem op, dan is het tik en lopen. Nu denk ik dat het met de samenstelling van de vluchtigheid benzine te maken kan hebben, deze is n.l. in de winter verschillend t.o.v. de zomer voor de winter begon en ik de auto wegzet, tank ik hem vol met oog op condensvorming. Mogelijk veroorzaakt het verschil in samenstelling voor winterbenzine en zomerbenzine net dat verschil, tussen wel of niet starten met een warme motor.

  • t

    Heb je al een nieuwe bobine geprobeerd.vr.gr.Theo